We hebben 147 gasten online

Recensie 'Negendoder' Ule Hansen

Negendoder Ule Hansen

Ule Hansen staat voor het Berlijnse schrijversduo Astrid Ule en Erik Hansen. Negendoder is blijkbaar hun eerste thriller van een serie. Het verhaal speelt zich af in Berlijn. Centraal in het boek staat Emma Caro. Ze is werkzaam als dader profiler bij de Berlijnse politie. Zoals elk mens heeft ook Emma Caro in haar leven van alles meegemaakt, maar voor haar telt vooral de verkrachting die haar overkwam op 19-jarige leeftijd. Haar verkrachter heeft zijn gevangenisstraf uitgezeten en via een boek, heeft hij over hetgeen hij Emma Caro heeft aangedaan geschreven en stuurt dit dan ook aan haar toe. Hij houdt er zelfs lezingen over. Emma Caro zoekt haar weg door het leven en probeert afstand te nemen van hetgeen haar is overkomen. Maar makkelijk heeft ze het daarbij niet, zeker als het aankomt op relaties aangaan met mannen. Met alle kracht werp ze zich dan ook op haar professionele carrière.

Als dan ook op een bouwsteiger midden in Berlijn een gruwelijke vondst wordt gedaan: drie lichamen, gewikkeld in tape, opgehangen aan de metalen buizen gaat ze vol in de zaak om deze op te lossen. Langzamerhand wordt duidelijk dat de drie gevonden lichamen, niet de enige slachtoffers zijn. Het is Emma Carow die haar collega's ervan kan overtuigen dat er sprake moet zijn van meer slachtoffers. Om de waarheid te achterhalen gaat Emma Carow zeer ver en zet zelfs haar leven op het spel. Het boek wordt naarmate de zaak ingewikkelder wordt steeds boeiender. Wel moet de lezer bestand zijn tegen het feit dat er sprake is van veel gewelddadigheid. Als profiler moet je in de geest van de dader of daders kunnen kruipen en dat maakt dit boek zo boeiend. Uiteindelijk wordt de zaak opgelost. Hoe? Dat moet de lezer zelf maar ervaren. Een prima thrillerdebuut van de auteurs. Verwachtingsvol kijk ik u naar hun volgende boek in de reeks.

Titel: Negendoder

Auteur: Ule Hansen

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff ISBN 9789024573356 € 16,99