We hebben 155 gasten online

Recensie 'Thomas Dekker Mijn gevecht' Thijs Zonneveld

Thomas Dekker Mijn Gevecht Thijs Zonneveld

Juist vandaag 6 januari 2017 blijkt dat er van dit boek al meer dan 60.000 exemplaren zijn verkocht. Maar ook dat oud-wielermanager Jacques Hanegraaf, de schrijver van dit boek beschuldigd van onzorgvuldig handelen en gebrek aan wederhoor. En dus heeft hij een kort geding aanhangig gemaakt waarin hij een schadevergoeding eist en een stop op verdere publicatie van het boek. Juist dat soort zaken maakt juist dat meer mensen interesse krijgen om dit boek te lezen. Jacques Hanegraaf rol in het leven van Thomas Dekker wordt in dit boek dan ook uitvoerig beschreven en hij wordt dan ook gezien als diegene die Thomas Dekker aan de doping heeft gekregen. In Mijn gevecht schetst Thomas Dekker tot in details hoe hij zich liet verleiden tot seks, drugs en doping. Thomas Dekker wilde alle leugens van zich afschudden en eindelijk de waarheid naar buiten brengen.

En passant betekende dat ook dat andere wielrenners met naam en toenaam worden genoemd. Uiteindelijk beschrijft Thomas Dekker dat hij spijt heeft van veel dingen. Hij verklaart dat hij er een puinhoop van heeft gemaakt en dit boek gebruikt om een deel van die puinhoop op te ruimen. Thijs Zonneveld beschrijft nog in de epiloog dat de getuigenissen van Thomas niet de enige bron zijn. Een en ander is ook gebaseerd op talloze uren van research. Blijft staan dat het toch zeer jammer is, dat een groot talent als Thomas Dekker, in feite door een oud-wielermanager uiteindelijk het gevecht met doping heeft verloren. Jammer dat zo'n mooie sport zo in diskrediet wordt gebracht.

Titel: Thomas Dekker Mijn gevecht

Auteur: Thijs Zonneveld..

Uitgeverij: Voetbal Inside Over Amstel ISBN 9789048835157 € 19,99