We hebben 216 gasten online

Recensie 'Boek der spiegels' E.O. Chirovici

Boek der spiegels E O Chirovici

E.O.Chirovici is afkomstig uit Transylvanië en van zijn eerste roman werden in Roemenië meer dan 100.000 exemplaren verkocht. 'Boek der spiegels' is zijn eerste Engels talige boek en binnen een week werd het boek al verkocht aan 38 landen en werd daardoor een wereldsensatie. Het boek wordt dan ook als de ontdekking van 2017 gezien. Dat betekent dat de verwachtingen hoog zijn. Nog voor dit het in Engeland is gepubliceerd verschijnt het al in Nederland. Na lezing van dit boek blijkt dat de verwachtingen kunnen worden onderschreven. Zelden een boek gelezen met zulke onverwachte wendingen. De titel van het boek verwijst naar vervormende spiegels op kermissen waarbij alles wat je ziet tegelijkertijd waar, maar toch nep was. Het boek beschrijft de brute moord op hoogleraar Joseph Wieder die in 1987 wordt vermoord. De moord werd niet opgelost maar 25 jaar later ontvangt literair agent Peter Katz enkele hoofdstukken van een manuscript, met de titel Boek der spiegels.

Hierin beschrijft een zekere Richard Flynn zijn tijd aan Princeton University en zijn opmerkelijke verstandhouding met professor Wieder. Een en ander leidt er toe dat Peter Katz vastbesloten is uit te zoeken wat er nu tijdens de moordnacht in 1987 zich heeft afgespeeld. Probleem daarbij is echter dat het aan hem ter hand gestelde manuscript niet volledig is. Dus gaat hij op zoek naar de rest van het manuscript, waarbij hij wordt geconfronteerd met het feit dat de werkelijkheid er snel heel anders uitziet dan hij in eerste instantie had gedacht. Inderdaad een moordmysterie en zeer aanbevolen.

Titel: Boek der spiegels

Auteur: E.O. Chirovici

Uitgeverij: A.W Bruna ISBN 9789400507333  € 19,99