We hebben 841 gasten online

Recensie 'Woede' Bob Woodward

Woede Bob Woodward

Op basis van exclusieve interviews  en 25 nooit eerder vertoonde brieven tussen Trump en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft Woodward een nieuw boek geschreven in opvolging van zijn boek 'Angst'. President Trump persoonlijkheid komt in dit boek uitvoerig ter sprake en schetst eigenlijk een onthutsend beeld van de 45e president van de Verenigde Staten. Woodward heeft een aantal boeken geschreven over Amerikaanse presidenten en heeft zijn sporen dus verdiend. Zelfs zo dat Trump instemde met het feit dat Woodward ook een boek aan hem zou wijden. Uit de gesprekken tussen Woodward en Trump komt een beeld naar voren waarin Trump zichzelf ziet als de beste president ooit. Woodward vraagt herhaaldelijk aan Trump hoe hijzelf aankijkt tegen de manier waarop hij de Corona crisis heeft aangepakt. Uit alles is duidelijk dat Trump van mening is dat de Corona crisis door zijn administratie goed is aangepakt, ondanks de al meer dan 220.000 doden in de VS.

Het feit dat Trump de tegenstrijdigheden in de VS door zijn optreden verder aanwakkert maakt dat de onrust in de VS verder toeneemt. Steeds grotere risico's en verdere polarisatie maakt het er niet beter op. Dat Trump geweld niet schuwt is de afgelopen maanden wel gebleken in Washington DC en Portland. Dit boek van Woodward schetst een beeld van iemand die zeer tevreden is met zichzelf maar de vraag is of zijn administratie ook achteraf een zegen blijkt te zijn voor de VS.

Titel: Woede.

Auteur: Bob Woodward.

Uitgeverij: Spectrum ISBN 9789000376667 € 24,99