We hebben 211 gasten online

Inhoudsopgave Staat van het Onderwijs 2005

Gepost in Onderwijs

2005 'Zin in mensen'

2005 Ad Verbrugge: het procesdenken van managers berooft de wereld van zijn bezieling

2005 Anja Vink: In de steek gelaten

2005 Anneke Korevaar: Minister stuurt examencijfers

2005 Bart Tromp: Mijn spelen is leren

2005 Christine Hylkema: Studiehuis n.a.v. bericht Leo Prick

2005 De vernieuwde Basisvorming

2005 drs. Anneke de Vries en Monique Roso: Wie legt nog ziel en zaligheid in onderwijzen en doen leren?

2005 drs. K de Jong: Studenten weten te weinig

2005 drs.A.J.Reijnders: Docenten hebben te weinig bagage

2005 drs.K. de Jong: Een leraar is allereerst een docent

2005 drs.P.J.J. Hendrikse: verlos ons van cynische frikken

2005 drs.R.Kraakman: Prick

2005 drs.Rob Kraakman: 'Nieuwe leren' bestaat niet

2005 Gerard Reijn: 'Niveau van het onderwijs gedaald'

2005 Guus Valk en Mark Duursma: Tweeluik over het beleid van minister van der Hoeven

2005 Hans Wansink: Studiehuistragedie

2005 Hester Macrander: Geef het studiehuis meer kans

2005 J.W. Nieuwenhuis: Docent is een mooi beroep

2005 Jan Drentje: Het studiehuis moet in handen van leraren komen

2005 Jan Paalman: Het nieuwe afleren 3 delen

2005 Jan Paalman: Homo zappiens

2005 Jeroen Vanheste: De Googlificatie van het onderwijs leidt tot de Googlificatie van de kennis

2005 Kees Beekmans: Het nieuwe leren

2005 Kees Beekmans: Nieuwe leren verdient geen hetze

2005 Koen Koch: vernieuwingsverslaving is de grootste oorzaak van beroerde kwaliteit van het onderwijs

2005 Laurence Feille: Stuur studenten die niet willen studeren weg

2005 Leo Prick: Bedreigde soort

2005 Leo Prick: Buitenhof

2005 Leo Prick: Deelnemer

2005 Leo Prick: hardnekkig misverstand?

2005 Leo Prick: Ik vraag, ik antwoord

2005 Leo Prick: Nieuwe heilsleer

2005 Leo Prick: Omo

2005 Leo Prick: Oprecht bezorgd

2005 Leo Prick: School en thuiscultuur

2005 Maria L.A.Rietdijk-Helmer (red) Hoe in de klas het licht uitging

2005 Monique Volman: Mooie verhalen horen ook bij het Nieuwe Leren

2005 Peter Giessen en Mirjam Schötteldreier: Nieuw leren is hard leren

2005 Peter van de Steenhoven: Studiehuis n.a.v. berichtgeving Leo Prick

2005 Pierre Diederen: Scholen schuldig aan groot deel van verzuim leerlingen

2005 Piet Gerbrandy: Terug naar het stenen tijdperk

2005 Prof. dr.Arnold Heertje: Studiehuis kon niet slagen

2005 Prof. Jan Bouwens: Behandel de leerling niet als een Einstein

2005 Ralf Bodelier: Essay Eerherstel van de docent

2005 Redactioneel commentaar NRC: Studiehuis mislukt

2005 Redactioneel commentaar Volkskrant: Studiehuis in verbouwing

2005 Redactioneel commentaar Volkskrant: Studiehuis voldoet niet

2005 Rob Knoppert: leren doe je zelf, weten de leraren

2005 Robin Gerrits en Gerard Reijn: Student niet wijzer van studiehuis

2005 Robin Gerrits en Raoul du Prë: Minister zet mes in het studiehuis

2005 Sarab Blom: Kennis in de verdomhoek

2005 School is apert onzorgvuldig te werk gegaan bij beoordeling herexamen economie

2005 Student niet wijzer van studiehuis

2005 Thomas von der Dunk: De Mantra's van de onderwijskwakzalvers

2005 Ton van Haperen: Dankbaar voor een fatwa

2005 Ton van Haperen: Geef leraar meer geld

2005 Ton van Haperen: Ouders willen diploma

2005 Twee meningen over het Nieuwe Leren

2005 Ursie Lambrechts: Positie van leraar moet versterkt worden

2005 Willem Wijnakker: Het studiehuis is helemaal niet bouwvallig

2005 Wouter Bos: weg conservatisme in onderwijs

2005 Yoram Stein: Er is meer aan de hand dan alleen maar het studiehuis