We hebben 133 gasten online

Inhoudsopgave bijdragen geschiedenisonderwijs

Gepost in Onderwijs

2004 gs Chronologie moet houvast bieden in informatiechaos

2004 gs Geef geschiedenis net als rekenen en lezen

2004 gs Geschiedenis is meer dan een spelletje

2004 gs Het verhaal achter veel jaartallen verdampt

2004 gs Roepen wie of wat historisch telt, levert nog geen canon in de klas op

2004 gs Terug naar een canon

2004 gs Verwarring over nut van geschiedenis

2004 gs Wie verzint examen over Engelse katoenindustrie?

2004 gs Wie was Adolf Hitler ook alweer?

 

2005 gs Anekdotes internetgebruik leerlingen bij het geschiedenisonderwijs

2005 gs Dappere docent

2005 gs De gewillige geschiedenis

2005 gs Geschiedenis in de mode

2005 gs Geschiedenisonderwijs gebaat bij verdieping

2005 gs Het vrije debat man niet verworden tot een kakefonie van scheldpartijen

2005 gs Klaagzang om kennis historie is gemakzuchtig

2005 gs Krijgt de jeugd een vals beeld van de twintigste eeuw

2005 gs Leve de Canon maar niet te absoluut

2005 gs Maak canon voor mondiaal burgerschap

2005 gs Plaatsen van herinnering, of waarom de canon op straat ligt

2005 gs Vergeet militaire geschiedenis niet

2005 gs Wat iedereen moet weten van de wereldgeschiedenis

2005 gs Wie bepaalt wat in de geschiedeniscanon komt?

2005 gsEen problematisch begrip

 

2006 gs 'Waarheid is een aantrekkelijke constructie - meer niet'

2006 gs Clio's 'make over'

2006 gs Gamer leeft zich uit op historisch toneel vol fouten

2006 gs Geschiedenisexamen

2006 gs Leer van het verleden - en zoek daarbij niet naar emotie, maar streef simpel naar kennis

2006 gs Nuttig Chatten? Pff dunno

2006 gs Scholier pikt info van internet

2006 gs Vrijheid, inspiratie, variatie Aanschouwelijk onderwijs en het nieuwe leren

 

2007 gs Mooi die canon maar niet als les

2007 gs Politici, misbruik de canon niet

 

2008 gs Geschiedenis moet weer een verplicht vak worden

2008 gs Historici wijzen canon af op school

2008 gs Iedereen vindt dat Nederlandse geschiedenis belangrijk is maar slechts weinigen weten ervan

2008 gs Stel de historische canon verplicht

2008 gs Welke geschiedenis?

 

2009 gs De geschiedenis thematisch indelen is ambitieloos

2009 gs Historisch bewustzijn mag nooit het slachtoffer worden van politieke opportuniteit

2009 gs Zeeman weet niets van het Onderwijs

 

2010 gs Zo leuk is geschiedenis