We hebben 222 gasten online

Recensie 'De zaak Koos H. Dossier van een seriemoordenaar?' Patrick Oomens

Patrick Oomens de zaak koos h. dossier van een seriemoordenaar?

De auteur van het boek, Patrick Oomens kreeg twijfels, over het feit of de vermeende serie- en kindermoordenaar Koos Hertogs wel voldeed aan het profiel van een seriemoordenaar. Hij ging op onderzoek uit en kwam daarbij, zoals op de cover van het boek wordt vermeld tot 'schokkende ontdekkingen', die hij in zijn boek onthult. Voordat ik in ga op het betoog van Patrick Oomens eerst in het kort iets over Koos Hertogs. Koos Hertogs wordt op 3 oktober 1980 gearresteerd, hij was toen 30 jaar oud. Op dat moment heeft Koos Hertogs al een strafblad met vijftig veroordelingen. Vanaf zijn vijftiende heeft hij zich schuldig gemaakt aan geweldpleging, joyriding, inbraak, gewapende roofovervallen. Op 16-jarige leeftijd werd hem al jeugd-tbs opgelegd. Een psychiater typeert de Haagse probleemjongere in 1973 als een psychopaat, die in een narcistische schijnwereld leeft en zich voortdurend immoreel gedraagt en in maart 1974 werd hij wegens poging tot doodslag op een politieman tot drie jaar gevangenisstraf veroordeeld Het Gerechtshof in Den Haag veroordeeld Koos Hertogs in 1982 tot levenslange gevangenisstraf voor marteling, seksueel misbruik en moord op drie meisjes Tialda Visser (12) Emy de Boer(18) en Edith Post (11). Koos H. zit nu al 32 jaar in de gevangenis.

Hertogs heeft in zijn woning op de Zuidwal, op zolder een 'folterkamer' gebouwd. Forensische onderzoekers zijn ervan overtuigd dat de 'folterkamer; doelbewust is ingericht voor het misbruiken en uiteindelijk zelfs doden van meisjes. Ze zijn ervan overtuigd dat Thilada en Emy er zijn vermoord. Het Openbaar ministerie verdacht Koos Hertogs van nog meer moorden, maar kon alleen van de bovengenoemde slachtoffers genoeg bewijs vinden.

Patrick Oomens vroeg via een mail of ik op www.blikopdewereld.nl aandacht aan zijn boek zou willen besteden en gaf daar als argument bij "om een groot onrecht aan de kaak te stellen, want het is een grof schandaal wat hier is gebeurd".

Auteur: Patrick Oomens

Titel: De zaak Koos H. Dossier van een seriemoordenaar?

Zie verder: De zaak Koos H. Dossier van een seriemoordenaar?