We hebben 222 gasten online

Recensie 'Mooie leugens' Lisa Unger

Mooie leugens Lisa Unger

Op de cover van het boek wordt vermeld dat Lisa Unger de koningin is van de psychologische thriller en daar is niets mee miszegd. 'Mooie leugens' is wat men een echte 'pageturner' noemt. Meeslepend en steeds voor onverwachte ontwikkelingen plaatsend. Het verhaal begint heel eenvoudig met de hoofdpersoon Ridley Jones, die uit haar appartement komend, ziet dat een moeder niet oplet op een van haar kinderen. Het kind begint de straat op te lopen en is zich niet bewust van het feit dat het toesnellende verkeer levensbedreigend is. Lisa ziet dat en reageert zoals velen van ons zouden reageren. Met een uiterste inspanning kan ze het kind nog juist wegtrekken voordat het door een auto wordt aangereden. Een toevallig passerende fotograaf heeft echter foto's gemaakt van haar reddingspoging en in allerlei media verschijnt het reddingsverhaal in geuren en kleuren.

Zo wordt Lisa Unger een zeer bekende persoon. Juist dat feit leidt ertoe dat Lisa via de post een bericht ontvangt waarin melding wordt gemaakt van het feit dat zij eigenlijk niet Ridley Jones is maar iemand anders. Bij het bericht bevind zich een krantenartikel waarin melding wordt gemaakt van een moord op een vrouw en de ontvoering van haar kind. Vanaf dat moment lijkt niets meer op wat het voorheen was en lijkt de wereld voor Ridley Jones een heel andere wereld te zijn dat dat ze tot voor kort had aangenomen. De lezer heeft met deze thriller uren leesgenot te gaan. En voor de prijs hoeft men het niet te laten bij deze voordeeleditie voor € 12,50

Titel: Mooie leugens

Auteur: Lisa Unger

Uitgeverij: AWBruna ISBN 9789400503816 € 12,50