We hebben 300 gasten online

Recensie 'Boze Wolf' Nele Neuhaus

Boze Wolf Nele Neuhaus

'Boze Wolf' is de vierde thriller van de hand van Nele Neuhaus, die in het Nederlands werd vertaald. Van haar boeken over het speurdersduo Pia Kirchhoff en Olivier von Bodenstein zijn inmiddels al meer dan drieënhalf miljoen exemplaren verkocht. Daar kan men tegenin brengen dat het Duitse taalgebied wel een stuk groter is dan het Nederlandse taalgebied, en op zichzelf is dat natuurlijk juist. Maar haar boeken mogen bestsellers worden genoemd. Begint men eenmaal aan een boek van Nele Neuhaus, dan wordt men meegezogen in ontwikkelingen die men niet voor mogelijk zou hebben gehouden. Neuhaus slaagt er elke keer weer in om steeds weer nieuwe ingangen te vinden in een zaak die ze beschrijft en de lezer moet dan toegeven dat de dagelijkse praktijk soms nog weerbarstiger blijkt te zijn dan men dacht.

Voor het boek 'Boze Wolf' heeft ze zich eerst uitvoerig verdiept in hetgeen kinderen, die slachtoffer van kindermisbruik worden, in de praktijk hebben moeten meemaken. Daarbij heeft ze ervaren dat op het eerste oog 'hoog-geplaatste' personen zelf in de praktijk deel uit maken van een netwerk van kindermisbruik.

Op een dag wordt in de rivier de Main het lichaam gevonden van een meisje, dat al enige tijd overleden is. Vreselijk toegetakeld en misbruikt zodat de identiteit niet is te achterhalen. Als een tv-verslaggeefster benaderd wordt om in haar uitzendingen een groot geheim te onthullen wordt deze ook een slachtoffer. Maar daarnaast wordt een therapeute door het toepassen van uitdroging het volgende dodelijke slachtoffer. Welke rol spelen op de achtergrond familieverhoudingen en de kinderorganisatie 'Sonnenkinder'. Langzamerhand vallen de puzzelstukjes ineen en blijkt zelfs een politiecommissaris verantwoordelijk voor een aantal moorden. Op ongelooflijk knappe manier weet Neuhaus de lezer geboeid te houden tot de ultieme ontknoping. Aanbevolen!

Titel: Boze Wolf

Auteur: Nele Neuhaus

Uitgeverij: Querido ISBN 97890214564801 € 19,99