We hebben 234 gasten online

Recensie 'De ontsnapping' David Baldacci

Binnen het genre heb je goede schrijvers en top schrijvers. Baldacci behoort daarbij tot de echte top. In de reeks met als hoofdpersoon John Puller verschenen al eerder de thrillers 'De Provocatie' en 'Vergeten'. Zowel Jon Puller als zijn broer Robert en vader hebben allen een uitstekende carrière gemaakt binnen het leger. Hun vader is een gepensioneerd generaal en verblijft in een verpleeghuis. Maar Robert is wegens landverraad veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf en John, hoewel hij twijfelt aan de schuld van Robert, heeft zich daar bij neergelegd. Maar dan gebeurt een ongelooflijk iets. Robert heeft kans gezien te ontsnappen en er ontstaat een klopjacht op hem. Maar hoe is het mogelijk dat iemand uit een zwaar beveiligde gevangenis kan ontsnappen?

Nog verbazingwekkender is dat zijn boer John verboden wordt naar hem op zoek te gaan, maar uiteindelijk toch de opdracht krijgt zijn verblijfplaats te achterhalen. Steeds meer komt John Puller er achter dat de gronden waarop zijn broer veroordeeld was, niet blijken te kloppen. Maar wie of wat wilde dan dat hij levenslang zou worden opgesloten en stonden zijn militaire carrière daarmee in de weg. Dan ontstaat er een zoektocht naar de getuigen die tijdens het proces tegen zijn broer belastende verklaringen hadden afgelegd. Op zijn zoektocht blijkt dat de veiligheid van de VS op het spel staat en het dus zaak de echte vijanden te vinden. In een caleidoscoop van gebeurtenissen wordt uiteindelijk duidelijk wie er verantwoordelijk is, maar komt men op tijd om een geplande aanslag te voorkomen en kan uiteindelijk de onschuld van Robert worden vastgesteld? Baldacci doet zijn faam eer aan en heeft opnieuw een top thriller geschreven.

Titel: De Ontsnapping

Auteur: David Baldacci

Uitgeverij: Bruna ISBN 9789400504455 € 19,95