We hebben 92 gasten online

Recensie 'Lieve mamma' Esther Verhoef

Lieve Mama Esther Verhoef

Esther Verhoef schrijft boeken die een thrillerliefhebber blijkbaar graag leest. Want inmiddels hebben veel mensen van haar schrijftalent kunnen genieten. Al eerder schreef ik recensies van door haar geschreven boeken zoals Recensie 'De Kraamhulp' Esther Verhoef en Recensie 'Tegenlicht' Esther Verhoef. Je leest haar boeken vlot door en vanaf het begin vraag je je af hoe een en ander uiteindelijk toch tot een confrontatie zal leiden. De titel 'Lieve Mama' heeft betrekking op het dagboek dat Helen schrijft om het contact met de door haar zo gemiste moeder te compenseren. Helen en Werner hebben samen drie kinderen in de puberleeftijd. Dat is niet altijd makkelijk, ook omdat Werner leiding geeft aan vier horecazaken. Een en ander betekent dat ieder een druk leven heeft. Helen is verpleegkundige, ze is bemiddeld, dus hoeft ze eigenlijk niet te werken, maar ze heeft plezier in haar werk.

Toch ontstaan er grote problemen omdat een overval op het gezin een ontwikkeling in gang zet waarbij men genoodzaakt wordt, zaken te ondernemen die men nooit had gedacht nog eens te moeten doen. Maar de overval op het gezin blijkt achteraf een andere oorsprong te hebben dan in het begin leek. En juist de gevolgen ervan worden door Ester Verhoef prima beschreven waarbij de lezer zich blijft afvragen hoe ver echtelieden moeten gaan, om hun leven te kunnen blijven voeren, ondanks het onheil dat hun getroffen heeft. Of is er toch meer aan de hand. Ik ga natuurlijk hier niet uiteenzetten wat de echte werkelijkheid achter de overval is, dat moet de lezer maar zelf ervaren. Feit is dat Esther Verhoef er opnieuw in geslaagd is een pageturner te schrijven, die de aandacht van de lezer vasthoud, totdat uiteindelijk de laatste vracht is afgeleverd. Want het gewone leven moet natuurlijk blijven doorgaan, wat er ook is gebeurd.

Titel: Lieve mama

Auteur: Esther Verhoef

Uitgeverij: Prometheus ISBN 9789044628791 € 19,95