We hebben 124 gasten online

Recensie 'De Verdediging' John Grisham

De verdediging John Grisham

John Grisham is een fenomeen. Zijn boeken zijn in meer dan 40 talen vertaald en inmiddels zijn er meer dan 300 miljoen exemplaren van verkocht. Al eerder schreef ik recensies over zijn boeken. Zie Recensie 'Dilemma' John Grisham eRecensie ´De Erfgenaam´ John Grisham en Recensie ´De afperser´John Grisham. Met zijn nieuwe boek introduceert Grisham Sebastian Rudd die geen gewone advocaat genoemd kan worden. Hij heeft als kantoor een bestelbusje en in feite maar een assistent. Maar voor moeilijke zaken huurt hij wel een advocatenkantoor in die hem helpt met het voorbereiden van zijn strafzaken. Zeer opvallend is dat hij zich het lot aantrekt van personen die door anderen liever niet verdedigd worden. Dat Rudd niet altijd binnen de wet opereert om voor zijn cliënten vrijspraak te verkrijgen, maakt dat hij soms op het randje van toelaatbaarheid balanceert.

Daarnaast is Rudd voortdurend in strijd met zijn ex vriendin over hun beider zoon en de tijd dat Rudd zijn zoon mag zien. In dit boek lopen een aantal strafzaken door elkaar heen, waardoor de lezer een goed overzicht krijgt, hoe Rudd als verdediger zich inzet voor zijn cliënten. Dat daarbij de politie als overtreder van de wet wordt beschreven en met grof geweld een woning binnenvalt en zelfs een dochter van de commissaris ontvoerd wordt en Rudd door deze commissaris gedwongen wordt zijn beroepsgeheim te schenden- Rudds zoon wordt in opdracht van de commissaris ontvoerd waardoor Rudd onderdruk wordt gezet in vertrouwen meegedeelde gegevens openbaar te maken-  geeft in ieder geval goed aan dat Grisham in deze thriller weer als vanouds opnieuw in staat is de lezer te boeien. Hetgeen vooral in het tweede deel van het boek het geval is.

Titel: De Verdediging

Auteur: John Grisham

Uitgeverij: Bruna ISBN 9789400506336 € 19,95