We hebben 81 gasten online

Recensie 'De schuldigen' David Baldacci

De Schuldigen David Baldacci

Op de cover van 'De schuldigen' wordt vermeld dat wereldwijd van de boeken van Baldacci meer dan 100 miljoen boeken zijn verkocht. Genoeg lezers dus die de boeken van Baldacci met plezier lezen. 'De Schuldigen' is opnieuw een Will Robie en Jessica Reel-thriller. Beiden verrichten in dienst van de Verenigde Staten arbeid, daar waar de VS bedreigd wordt en treden ze meedogenloos namens de VS op. Will Robie is opnieuw op vaderlandse missie maar dan blijkt ineens dat hij niet meer zo efficiënt kan optreden en dat groeit uit tot een dilemma. Aarzelen mag hij echter niet. Na zijn terugkomst hoort Will Robie dat zijn vader gearresteerd is op verdenking van moord. Hij besluit om na twintig jaar terug te keren naar Mississippi, naar zijn geboorteplaats Cantrell, en uit te gaan zoeken waarom zijn vader van moord wordt verdacht.

Maar in eerste instantie weigert zijn vader hem te ontvangen. Zijn vader blijkt het zelfs tot rechter te hebben gebracht en is inmiddels opnieuw getrouwd en heeft een zoon uit zijn tweede huwelijk. Will Robie besluit in Cantrell te blijven en gaat op onderzoek uit. Steeds duidelijker wordt dat oorzaak en gevolg soms ver uit elkaar kunnen liggen en Wil Robie wordt zelfs teruggevoerd naar zijn eerste liefde in Cantrell, en dat was net de reden waarom hij uit Cantrell was vertrokken. Doordat er steeds meer moorden plaatsvinden, die zijn vader niet kan hebben gepleegd, blijkt dat er sprake is van een seriemoordenaar, maar wie is dat dan wel. De situatie loopt volledig uit de hand als er opnieuw een slachtoffer valt en uiteindelijk is het Jessiaca Reel, die ook naar Cantrell is gekomen, die het leven red van Will Robie. Samen slagen ze er in de werkelijke waarheid te achterhalen en de zaak tot een goed einde te brengen. Een wervelend boek waar de liefhebber veel leesplezier aan kan beleven. Zie ook deze recensies: Recensie ´Vergeten´ David BaldacciRecensie 'King & Maxwell' David BaldacciRecensie 'Doelwit' David BaldacciRecensie 'De ontsnapping' David BaldacciRecensie 'De Geheugenman' David Baldacci.

Titel: De Schuldigen

Auteur: Davids Baldacci

Uitgeverij: Bruna ISBN 9789400504479 € 19,95