We hebben 252 gasten online

Recensie 'De laatste mijl' David Baldacci

De laatste mijl David Balducci

David Baldacci blijft een fenomeen. Wereldwijd zijn meer dan 100 miljoen boeken van hem verkocht en werd zijn werk in 45 talen vertaald. Nadat eerder al een boek verscheen 'De geheugenman' waarin Amos Decker de hoofdpersoon was speelt Amos Decker ook in 'De laatste mijl' een belangrijke rol. Wachtend in de dodencel op zijn executie, hij was veroordeeld voor de moord op zijn ouders en had daarvoor al 20 jaar in de cel moeten doorbrengen, leek het einde voor Melvin Mars toch nabij te komen. Plotsklaps echter kreeg hij de mededeling, dat een andere terdoodveroordeelde, ook de moorden op zijn ouders had bekend. Door die bekentenis was de strafgrond waarop Melvin Mars ter dood was veroordeeld vervallen, en kwam hij vlak voor zijn executie in vrijheid. Het was Amos Decker die gefascineerd raakte door de overeenkomsten met de moord op zijn eigen gezin en de moord op de ouders van Melvin Mars.

Hij zette een speciale eenheid bij de FBI op, om de werkelijkheid te kunnen achterhalen. En niets bleek uiteindelijk te zijn wat het leek te zijn. Het is Baldacci toevertrouwd om de gebeurtenissen zich te laten ontwikkelen in een adembenemend tempo. Als uiteindelijk blijkt dat de bekentenis van de terdoodveroordeelde niet blijkt te kloppen en diens vrouw bijna op dezelfde dag als de executie plaatsvind, wordt vermoord, nemen de zaken een wending, die de lezer terugvoeren naar meer dan veertig jaar geleden. De lezer wordt meegenomen in een spectaculaire ontknoping. Opnieuw een spannend en onderhoudend boek van David Baldacci. Zie ook Recensie 'De schuldigen' David Baldacci en Recensie 'De Geheugenman' David Baldacci.

Titel: De laatste mijl

Auteur: David Baldacci

Uitgeverij: Bruna ISBN 9789400507166 € 19,99