We hebben 122 gasten online

Recensie 'Toen het donker werd' Simone van der Vlught

Toen het donker werd Simone van der Vlught

Al eerder heb ik boeken van Simone van der Vlught gerecenseerd. Zie Recensie 'Op klaarlichte dag' Simone van der Vlugt en Recensie 'Aan niemand vertellen' Simone van der Vlugt. Simone van der Vlught staat in Nederland aan de top van thrillerauteurs. En inderdaad wordt je als auteur niet voor niets vijf keer genomineerd voor de NS Publieksprijs. In 'Toen het donker werd' toont Simone van der Vlught opnieuw aan zeer talentvol te zijn. Haar laatste boek is het best te omschrijven als een verhaal waarbij er geprobeerd wordt iets wat fout is gegaan teniet te doen. Maar uiteindelijk leidt de ene tot de andere genomen stap tot nog erger onheil. Als Luuk de zoon van Sascha en Menno onder druk wordt gezet een pokerschuld te vereffenen roept deze zijn vader Menno te hulp om het verschuldigde bedrag te voldoen.

Menno stemt daarmee in, maar blijkt daarna onder druk te worden gezet om meer geld te betalen.Ten einde raad stemt deze daar mee in, hoewel het transportbedrijf moeilijke tijden doormaakt. Menno voelt zich uiteindelijk zo bedreigd dat hij een bevriende advocaat om raad vraagt. Deze adviseert hem om te rade te gaan bij een kennis van hem, die hij eerder voor de rechtbank zou hebben verdedigd. Dat advies blijkt het startpunt te zijn van allerlei ontwikkelingen die het gezin en het transportbedrijf ongelooflijk in de problemen zal brengen. Hoe komt men daar uit? Simone van der Vlught beschrijft ijzersterk hoe men probeert aan de criminelen te ontsnappen. Ook dit boek zal wel een bestseller worden. Aanbevolen dus.

Titel: Toen het donker werd

Auteur: Simone van der Vlught

Uitgeverij: Ambo/Anthos ISBN 9789026332081 € 19,99