We hebben 162 gasten online

Levenslang

Beslissing AG geen nader onderzoek met oog op herz...
13 juni 2018 13:55

Er komt geen nader onderzoek met het oog op herziening in de zaak tegen de tot levenslang veroordeelde Louis H. Dat heeft advocaat-generaal Harteveld vandaag 13 juni 2018 beslist. De beslissing van de [ ... ]

Levenslang gestraftenVerder lezen
Levenslang voor broers R. in hoger beroep
21 mrt 2018 14:22

In eerste instantie had de rechtbank van Noord Nederland de oudste broer voor dezelfde juridische feiten veroordeeld tot 30 jaar gevangenisstraf met tbs(ECLI:NL:RBNNE:2015:5389). https://linkeddata. [ ... ]

Levenslang gestraftenVerder lezen
Levenslang George H. voor 'medicijnmoorden'
05 dec 2017 11:16

De 27 jarige  George H. is op 4 december 2017 door het Gerechtshof van Amsterdam veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Het Hof achtte bewezen dat George H. in 2013 twee jonge Dominicanen heef [ ... ]

Levenslang gestraftenVerder lezen

Recensie 'De Krant Een cultuurgeschiedenis' Red. Huub Wijfjes & Frank Harbers

De Krant een cultuurgeschiedenis Wijfjes&Harbers

Dat Nederland een voortrekkersrol heeft gespeeld in het land der media is bij weinigen bekend. Dit boek, is het eerste boek is in een serie over de geschiedenis van de Nederlandse media en hun invloed op ons dagelijkse Hollandse bestaan. In dit boek over de krant beschrijft een aantal experts op het gebied van de mediageschiedenis in verschillende hoofdstukken de geschiedenis, die al meer dan vier eeuwen bestaat. Het is een cultuurgeschiedenis vanaf de allereerste uitgave in 1618 tot een fascinerende kijk op de toekomst vierhonderd jaar later. De krant bestaat nog steeds, maar ziet de toekomst van de op papier gedrukte krant er minder rooskleurig uit. Het boek is geen klassiek naslagwerk met de belangrijkste feiten op een rij, maar een handboek waarin thema’s op synthetische wijze worden uitgewerkt door specialisten. Belangrijke ontwikkelingen rond de krant als journalistiek medium worden in kaart gebracht en er wordt inzicht gegeven in de plaats van de dagbladpers als nieuwsorgaan in brede politieke, sociale en culturele context.

Daarbij wordt niet alleen aandacht besteed aan de inhoud van de journalistieke artikelen, maar ook aan de vorm, zoals de structuur, de stijl en de opmaak en illustraties. De krant wordt gezien als de cultuurdrager in alle uitingsvormen. Een prachtig initiatief dat doet uitzien naar de volgende twee delen over de geschiedenis van de Nederlandse media. Zeer aanbevolen.

Titel: De Krant Een cultuurgeschiedenis,

Auteurs Redactie: Huud Wijfjes & Frank Harbers

Uitgeverij: Boom ISBN 9789024419814 € 34,90