We hebben 256 gasten online

Gepost in Reisverslagen

Dubai klein

11 maart 2015

Na een zeer inspannende dag gisteren, staat vandaag de Big Bus Marina Tour op het programma. Daarvoor moeten we eerst met de metro naar station Mall of The Imirates. We lopen vanuit ons hotel naar metrostation Al Fahidi om van daaruit via overstapstation Khalid Bin Al Waleed over te stappen op de rode metrolijn richting Mall of The Emirates, metrostation 32. We hadden gisteren al goed gekeken waar we moesten zijn om de juiste opstapplaats te kunnen vinden. Daar gaat wel enige tijd mee heen. Daar aangekomen stappen we op de Marina Tour Bus.

Dubai Marina is het moderne Dubai en ligt aan de westkust van de stad. Het is een kunstmatig aangelegde jachthaven, omgeven door inmiddels zo'n tweehonderd hoge gebouwen en een aangelegde boulevard waar men heerlijk kan vertoeven.

Een van de onderdelen van de Bus Tour is een boottocht door de jachthaven.

Ruim een uur krijg je vanaf het water een prachtig uitzicht op hetgeen er hier in nauwelijks tien jaar uit de grond is gestampt. (Uitstapplaats van de bus is bij de Marina Mall).

Blijkbaar is er geld genoeg. Na in de Mall bij Starbucks koffie te hebben gedronken en boven op de foodplaza de inwendige mens te hebben verzorgd, stappen we opnieuw op de bus en gaan richting boulevard, waar we langs het strand gaan wandelen.

In de verte is het Palmeiland duidelijk te zien.

Dat Palmeiland is het volgende dat we gaan bezoeken nadat we de Boulevard hebben gelopen. Na enige tijd op de bus te hebben moeten wachten stappen we weer op en gaan richting Palmeiland Jumeirah, een vijf en twintig vierkante kilometer groot kunstmatig schiereiland in de vorm van een palmboom voor de kust van Dubai. We gaan op weg naar hotel Atlantis de kroon van de palm.

Opnieuw geloof je je ogen niet als je ziet hetgeen men hier heeft klaargespeeld. We rijden van het vasteland via een weg en vervolgens een tunnel om te arriveren bij Atlantis aan de Palm Jumeirah. Een resort in de vorm van een kasteel, heeft een Westerpark, aquarium, dolfijnenbad en een kilometerslang privéstrand.

Na een kleine pauze stappen we op een andere bus waarmee we rit maken van een uur over het palmeiland.

Indrukwekkend om mee te maken. Niet minder dan 44 vijfsterrenhotels worden er gebouwd, waarvan er een aantal klaar zijn. Ook kan men er  appartementen  kopen vanaf zo'n 800.000 euro. Geld lijkt toch echt geen probleem te zijn, want zo vertelde de gids de eerste investeerders hebben de waarde van hun bezit al zien verveelvoudigen.

Vanuit de bus een prachtig uitzicht op de Shat al Arab en helemaal op Dubai Marina.

Na de busrit nog een bezoek gebracht aan het aquarium van Atlantis en even bijgekomen in het Poseidon café van Atlantis De Palm.

Vanaf het Palmeiland met de bus weer naar de Mall of the  Immirates, waar we de metro nemen naar Burf Kalifa en de Dubai Mall. Voor de ingang van de Mall staan Rolls Royces te pronken waaronder twee witte en nog een aantal andere automobielen die aan de prijs zijn.

We zoeken een restaurant

en als we zien dat we voor een Rainforest Café staan komen even nostalgische gedachten naar voren van onze reizen naar de VS.

We besluiten er te gaan eten. Naast ons hebben we tegelijkertijd het zicht op een aquarium. Na ons verblijf in het Rainforest Café lopen we naar richting fontein Burj Kalifa en nemen plaats op het terras van opnieuw Madeleine, met een prachtig uitzicht op Burj Khalifa.

Daarna weer een lange wandeling gemaakt naar het metrostation voor de rit richting hotel. Moe maar voldaan komen we daar aan.