We hebben 186 gasten online

Deel 2 reis door West-Canada van 22 juli tot 9 augustus 2018

Gepost in Reisverslagen

Woensdag 25 juli 2018

Vandaag vertrekken we uit Vancouver en rijden naar Victoria gelegen op Vancouver Island.

Maar eerst maakten we gebruik van de Skytrain om naar het vliegveld te gaan. Daar haalden we bij Alamo onze huurauto op. Dan hoef je achteraf geen drop of kosten te betalen als we de auto inleveren op het vliegveld van Calcary.

Rond 10:00 uur vertrokken we uit Vancouver richting Tsawwassen om daar de ferry te nemen van BC Ferries naar Victoria.

Rond 11:00 uur vertrok de ferry en om 12:35 uur arriveerden we in Victoria. Een heerlijke boottocht onder prima weersomstandigheden.

Daarna op weg naar ons volgende hotel Ramadan Victoria waar we nog niet konden inchecken om 14:00 uur. Wel konden we onze koffers achterlaten waarna we met buslijn 11 meteen naar het centrum van Victoria werden gebracht.

Na een lunch in een Ierse pub gingen we snel op weg naar het Parlementsgebouw van British Columbia waar we tot onze verbazing zonder problemen zelf een kijkje mochten nemen.

Victoria was een complete verrassing. Wat een mooie stad zoals ook duidelijk uit de foto’s blijkt.

Zicht op het Parlementsgebouw van Britsh Columbia

Queen Elisabeth.

Het Parlement

Hal van het Parlement.

Na een bezoek aan het parlement in Ottawa in 2015 was dit toch ook een hernieuwde kennismaking met de parlementaire democratie in Canada.  De ligging van het parlement is prachtig en ook de omgeving. Vervolgens liepen we naar Fischermanswarf.

en van daaruit gingen we met de watertaxi terug naar de haven.

Een bezoek aan een café en een pub zorgden voor de afronding.

Met buslijn 11 keerden we terug naar ons hotel. Daar kwamen we er achter dat het hotel die naam eigenlijk niet verdiende. Meteen besloten we een klacht in te dienen bij de reisorganisatie waarbij we als bewijs foto’s mee stuurden. Jammer dat een prachtige dag zo moest eindigen.

Donderdag 26 juli 2018

Na snel op weg te zijn gegaan, we hadden het met het hotel wel gehad in Victoria, gingen we op weg om vandaag de Cicle Road te rijden.

Qua natuur wondermooi. Van Victoria naar Sooke en van daaruit richting Port Rentfrew. Tocht voert langs de westkust van Vancouver Island, het onderste gedeelte, om bij Port Rentfrew daarna binnendoor naar Lake Cowichan te gaan bij het plaatsje Duncan.Enkele impressies.

Je realiseert je hoe groot eigenlijk Vancouver Island is. Prachtige natuur en mooie uitzichten op de zee.

Vanuit Duncan namen we vervolgens de weg naar HWY19 naar Nanaimo. Het laatste gedeelte van de reis verliep redelijk snel door het gebruik van de Highway. Rond 15:30 kwamen we in Nanaimo aan. Wat een verademing was het hotel in vergelijking met de dag ervoor. Hotel in Nanaimo is: Nanaimo Best Western Dorchester hotel 70 Churchill Street Nanaimo, Britse Columbia V9R 5H4 Canada. Aanbevelenswaardig. Kamer heeft prima uitzicht op de haven. Na bijgekomen te zijn van de reis bekeken voor het eerst de haven en daarna Nanoimo zelf om daarna onder het genot van een drankje en een heerlijke maaltijd heerlijk te genieten. S ' avonds een wandeling gemaakt rond de haven.

Dit is het einde van deel 2 reis door West-Canada van 22 juli tot 9 augustus 018